INGLÉS

Queridos alumnos,

Es hora de despedirnos, ha pasado un curso más, aunque este año ha sido muy diferente. He de deciros que me ha encantado trabajar con todos vosotros. Me gustaría daros las gracias por todo lo que me habéis regalado en este curso (risas, abrazos, dibujos, charlas) y pediros disculpas si en algún momento no han salido las cosas como esperabais. 

No se si nos volveremos a ver el próximo curso, pero por si no nos volvemos a ver, os quiero desear que paséis un buen verano, disfrutéis de cada momento y seáis muy felices.

Un abrazo enorme

Teacher Sonia

 Tuesday 16th June 2020

Good morning!

Seguimos repasando. Units 5-8

1.    Unjumble. Grammar

https://wordwall.net/play/2950/176/235

2.   Wordsearch

https://wordwall.net/play/2950/368/872

That´s all for today!

Have a nice day!

Monday 15th June 2020

Good morning!

Our last week together!

En esta semana vamos a repasar los temas 5-8. Ya no tenéis que mandarme la foto con el pantallazo de los juegos, no es necesario.

Let´s play!

    1.    Vocabulary. You have 3 games options.

https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=25337

2.   Grammar.

https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=2533c

 That´s all for today!

Have a nice day!

Thursday 11th June 2020

Good morning!

Último repaso de los cuatro primeros temas.

Let´s start!

En el siguiente enlace hay 5 opciones de juegos. Vosotros podéis hacer:

Multiple Choice

Match up

Memory

No es necesario que hagáis los 3 debéis elegir 1 ya que se trata del mismo vocabulario.

https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=24370

En este otro enlace tenéis otras 3 opciones de juego. Debéis jugar mínimo a 1.

https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=249d6

That´s all for today!

Have a nice day!

Tuesday 9th June 2020

Good morning!

Seguimos repasando

1.    Multiple choice questions.

https://wordwall.net/play/2789/174/180

2.   Missing Word. Ojo, hay palabras incorrectas.

https://wordwall.net/play/2789/462/992

That´s all for today!

Have a nice day!

Monday 8th June 2020

Good morning!

Estas dos semanas que nos quedan vamos a repasar lo que hemos visto a lo largo del curso. Os aconsejo que repaséis los cuadros del LOOK del libro.

Estas dos últimas semanas vamos a hacer solo actividades interactivas para que no os suponga mucho más trabajo.

Como hemos visto 8 temas, en esta semana vamos a repasar contenidos de los primeros temas.

¡Empecemos!

    1.    Match the words next to its definition.

https://wordwall.net/play/2788/063/984

2.   Hangman. Vocabulary units: 1-2-3 and 4

https://wordwall.net/play/2788/330/935

That´s all for today!

Have a nice day! 

Thursday 4th June 2020

Good morning!

Repasamos el superlativo.

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Comparatives_and_superlatives/Superlatives_hp308tj

That´s all for today!

Have a nice day!

Tuesday 2nd June 2020

Good morning!

How are you?

Today, we are going to read.

1.    Read the text.

2.  Answer True or False

1.The highest mountain in the world is Angel Falls.

2. Australia is the smallest country in the world.

3. The Nile is in Africa.

4. Mount Fuji is a famous waterfall in Japan.


3. Read and circle

    1. The highest waterfall in the world is in (Japan / Venezuela)

    2. (The Nile / Mount Fuji) is in Japan

    3. The Atacama desert is the (driest /wettest) place in the world.

    4. The biggest island in the world is (Japan / Australia)

    5. You can see (the Nile / the Amazon river) in nine countries.

That´s all for today!

Have a nice day!


Monday 1st June 2020

Good morning!

We already know how to use the comparative, for both short and long adjectives.

In this unit we will learn how to use the superlative.

Ya sabemos utilizar el comparativo tanto para adjetivos cortos como largos.

En esta unidad vamos a aprender a usar el superlativo.

Un poco de teoría.

1.    Let´s see a video.


2.   Copy into your notebook

Los adjetivos en grado superlativo

El superlativo se emplea para describir un objeto que se encuentra en el extremo superior o inferior de una cualidad (the tallest, the smallest, the fastest, the highest).

Se utiliza en oraciones en las que comparamos un sujeto con un grupo de objetos, c

Ejemplo: My house is the biggest in Los Gallardos. My casa es la más grande de Los Gallardos.

Adjetivos una sílaba

Add  ‘-est’ for one syllable adjectives.

one syllable: small – the smallest

 Add ‘ ‘-iest’ for two syllable adjectives which end in ‘y(and take away the ‘y’).

two syllables with ‘y’: happy – happier – the happiest

Use ‘more’ and ‘the most’ with other two syllable (or more) adjectives.

two+ syllables: beautiful – more beautiful – the most beautiful

3.   Practice

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Superlatives/Superlatives_ti315703dp

That´s all for today!

Have a nice day!

 Thursday 28th May 2020

Good morning!

We are going to finish the week with interactive games.

1.    Hangman with vocabulary.

https://wordwall.net/play/2536/451/209

2.   Unjumble. Put the words in order

https://wordwall.net/play/2536/943/246

That´s all for today!

Have a nice day! 

Tuesday 25th May 2020

Good morning!

Today we are going to do a reading quiz. Read and answer. Look for the words you don´t know in the dictionary. Hoy hacemos una lectura. Buscamos las palabras que no conocemos en el diccionario. Podéis usar el diccionario online  https://www.wordreference.com/es/

What is your score?

You have to look at your answers and add the points

a 5 points       , b 3 points,       c 0 points
a 5 points,        b 1 point,          c 5 points
a 5 points,        b 1 point,          c 5 points
a 0 points,        b 3 points,        c 5 points
a 3 points,        b 0 points,        c 5 points
a 0 points,        b 3 points,        c 5 points
a 5 points,        b 0 points,       c 3 points
8 a 5 points,        b 1 point,          c 0 points

TOTAL POINTS:

That´s all for today!

Have a nice day!

Monday 25th May 2020

Good morning!

Os dejo las soluciones del ejercicio de la semana pasada para que podáis corregirlo en la libreta.

Activity 5

1 Is Tom going to play football in the park on Tuesday? Yes, he is.

2 Is Tom going to phone Joe on Friday? No, he isn't.

3 Is Tom going to go to the cinema on Thursday? No, he isn't.

4 Is Tom going to have pizza on Thursday? Yes, he is.

Os pongo otro video de BE GOING TO


Now, practice

Tenemos que poner las palabras en orden para formar frases correctas. OJO, nos fijamos si son afirmativas, negativas o interrogativas

https://wordwall.net/play/2454/971/288

That´s all for today!

Have a nice day!

Thursday 21st May 2020

Good morning!

Seguimos estudiando el “be +going + to

Usamos be going to para hablar de planes futuros

I am going to visit my grandfather this weekend

 

Usamos be going to para hablar de la intención que tenemos de hacer algo

I am going to do my homework before dinner.

 

Usamos be going to para predicciones sobre evidencias

Look at the clouds in the sky! It is going to rain.

 

OJO: después de going to el verbo va en infinitivo

I am going to reading --- error

I am going to read - Correcto

 Para practicar lo aprendido os pongo una ficha interactiva donde hay frases con UN ERROR. Debéis volver a escribir la frase correctamente.

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/To_be_going_to/Future_-_BE_GOING_TO_fn70932ut

That´s all for today!

Have a nice weekend!


Tuesday 19th May 2020

Good morning!

In this unit we are going to learn about future. En esta unidad vamos a aprender a hablar de las cosas que vamos a hacer en el futuro.

Cuando empleamos "going to"  en una oración para referirnos al futuro, la construcción se compone de tres elementos:

El verbo "to be" conjugado conforme al sujeto + "going" + el infinitivo del verbo principal

Sujeto

+ to be (conjugado)

+ going

+ infinitivo

She

is

going

to leave.

I

am

going

to stay.

They

are

going

to run

 

Afirmativa

He

is

going

to run

Negativa

He

is not

going

to run

Interrogativa

Is

he

going

to run?

 

Yes,

He

is

 

No,

He

isn´t

 

1.    Copiamos la gramática en la libreta

Os dejo un vídeo explicativo

https://www.youtube.com/watch?v=juhyvurt6Jw

2.   Now, let´s practice

That´s all for today!

Have a nice day!

Monday 18th May 2020

Good morning!

Os dejo las soluciones de los ejercicios de la semana pasada.

Answer Key Monday 11th May

Activity 16

Across: 1 taller 2 Neil 3 Buzz 4 Saturn

Down: 1 sleeping bags 2 Yuri

22. Write

1 astronaut

2 telescope

3 planets

4 Moon

5 complicated

6 frightening

7 aliens

8 star

Answer key Tuesday 12th May

Activity 19
1 Where 2 When 3 scarier 4 easier 5 smaller 6 bigger 7 frightening 8 more 9 exciting 10 intelligent

Activity 20
1 taller 2 more exciting 3 more complicated 4 scarier 5 older 6 smaller

 New week, new unit

UNIT 8 ENVIRONMENT

In this unit we are going to learn different ways to help the environment.  And, we are going to learn about future.

Let´s start with the vocabulary

1. Copy into your notebook

1.    Recycle the paper – reciclar el papel

2.   Recycle the bottles -  reciclar las botellas

3.   Collect the rubbish – Recoger la basura

4.   Switch off the lights – Apagar las luces

5.   Reuse the bags. – Reutilizar las bolsas

6.   Use public transport – Usar el transporte público

7.   Alternative Energy – Energía alternativa

8.   Replace old bulbs with LED – Sustituir las bombillas Viejas por LED

9.   Save water – ahorrar agua

 

2.In order to practice vocabulary click on the link below

https://tiny.cards/decks/ZCLBQ5bD/envirnoment

No olvidéis mandarme la foto después de hacer la actividad. Os aconsejo que vayáis pronunciando las palabras mientras las vais escuchando.

That´s all for today!

Have a nice day! 

Thursday 14th May 2020

We are going to finish the week with a game.

Whack-a-mole. Moles appear one at a time, hit only the correct ones to win. Golpea al topo. Debes fijarte bien que el vocabulario esté bien escrito.

https://wordwall.net/play/2228/919/738

Have fun!

Have a nice weekend!


Tuesday 12th May 2020

Good morning!

This week we are going to finish the unit. We are going to review vocabulary and grammar. Esta semana terminamos el tema, repasamos vocabulario 

1. NO imprimimos la hoja, la copiamos en la libreta.

2. Complete the sentences.

That´s all for today!

Have a nice day!


Monday 11th May 2020

Good morning!

Let´s start a new week!

Hacemos un repaso de lo que hemos visto en este tema. Hay que copiarlo en la libreta. Es mejor que NO lo imprimáis.

That´s all for today!

Have a nice day!

Thursday 7th May 2020

Good morning!

https://www.educaplay.com/game/5666838-comparative.html

Para hacer esta actividad, debéis marcar la opción correcta y al final de la página debéis ir haciendo click en next.

Cuando terminéis debéis darle a END

Entonces os dará el resultado y si habéis pasado correctamente o no. Le hacéis una foto y me la mandáis a mi correo para ver que habéis hecho bien la actividad.

That´s all for today!

Have a nice day!

Tuesday 5th May 2020

Good morning!
¿Qué tal el puente?

Today, we are going to do a reading. You have to read the text and then, you have to do the exercises.

En el número 2, debéis corregir la palabra que no es correcta según el texto.

En el número 3 debéis poner los dibujos en orden siguiendo la lectura
Y para terminar, en el número 4 debéis unir las dos partes de las frases.


NO olvidéis mandarme la foto cuando le deis a check a mi correo

                          sonia.garcia13@murciaeduca.es

That´s all for today!

Have a nice day!

Thursday 30th April 2020

Good morning!
We are going to finish the week with a game.

Debemos seleccionar la palabra y ponerla en el orden correcto. La seleccionamos y la movemos en orden.

https://wordwall.net/play/1828/561/826

Have fun!
See you soon! 

Tuesday 28th April 2020

Good morning!

Seguimos con los comparativos
Otros vídeos con explicación para que no os quede ninguna duda



Let´s practice


Os recuerdo que tenéis que mandarme después del check el resultado al correo

That´s all for today!

Have a nice day!

Monday 27th April 2020



 How are you today?
Seguimos con los adjetivos comparativos



Let´s practice
 

That´s all for today!

Have a nice day!


Thursday 23rd April 2020

Good morning!

Os dejo la solución para que podáis corregir el ejercicio  del lunes

1. English is more complicated than Maths
2. A thriller is more frightening than a musical
3. Cats are more intelligent than dogs
4. Sci-fi films are more interesting than romances
5. Snakes are more frightening than crocodiles


Os dejo un juego para que repaséis los comparativos.


 Debéis elegir primero el adjetivo según la imagen y luego el comparativo.

Have fun!


Tuesday 21st April 2020

Good morning!

Let´s see a video. Veamos otro video con la explicación de adjetivos comparativos.



Now, let´s practice. Debéis formar frases comparando las fotos.
Hacemos el ejercicio online, luego me mandáis la foto con los resultados.


That´s all for today!
Have a nice day!


Monday 20th April 2020

Good morning!
How are you today?

En el primer trimestre aprendimos a comparar con adjetivos cortos, aquellos que tenían menos de dos sílabar, añadíamos -er

                     Tall ---- she is taller than me

En este tema vamos a aprender a comparar con adjetivos de 2 sílabas o más. Para ello vamos a ver un vídeo.



2. Now, Copy look page 60

Copiamos el look de la página 60. Si no tenéis el libro copiarlo de aquí:
LOOK

          Travel space is more exciting than travel on Earth.

               Are they more intelligent than humans?

3. Make sentences

1. English /complicated /Maths
2. A thriller / frightening / a musical
3. Cats / intelligent / dogs
4. Sci-fi films / interesting / romances
5. Snakes / frightening / crocodiles

That´s all for today!
Have a nice day!



Thursday 16th April 2020

Good morning!

Como esta semana hemos trabajado un montón, os dejo un enlace de un juego que he creado para que podáis practicar el vocabulario.

Cuando lleguéis al final no olvidéis de hacer la foto para mandármela junto a todos los deberes corregidos a mi email.

                                    https://tiny.cards/decks/YT3z5MfV/space
  

Os dejo las soluciones de los ejercicios de la semana.

Soluciones Monday 13th April 2020

Activity answer key:

1 telescope 2 astronaut 3 spaceship 4 comet 5 Moon 6 planet 7 star 8 alien

Soluciones Tuesday 14th April 2020

Activity 3.

1c, 2b, 3a, 4d

Activity 4

1 the spaceship 2 aliens 3 a telescope 4 drawing
Activity 5
1 Who has got a telescope? 3
2 Where is the astronaut? 1
3 Why is the astronaut angry? 2
4 What's alien B doing? 4


That´s all for today!

Have a nice weekend!


Tuesday 14th April 2020

Good morning!

En este tema vamos a aprender a hacer preguntas usando las WH questions. 

1.Primero vemos el vídeo con la explicación.




2. Copy look on page 59 into your notebook



3. Practice. Debes unir las preguntas con sus respuestas. El ejercicio también lo tenéis en el libro

4. Look and complete the sentences
   5. Find and write the questions. Match with the sentences in Actvity 4


That´s all for today!
Have a nice day!


   Monday 13th April 2020

Good morning!

¿Que tal las vacaciones de Semana Santa?

A partir de ahora para poder corregir los deberes, pondré las soluciones el último día de la semana que tengamos inglés.
Debéis corregir los deberes con bolígrafo rojo y me mandáis un email a la semana con las fotos con los deberes corregidos, solo un email a la semana y necesito que me pongáis nombre, apellido y curso. Ya que tengo 7 cursos que corregir.


Now, let´s start with a new unit 
1.     Open your book on page 58 and read the comic. 
2.    Copy vocabulary in your notebook.
3.    Listen the video and repeat the words.  


4. Practice. Copy in your notebook. 


    That´s all for today.
         Have a nice day!




Thursday 2nd April 2020
Good morning!

1.Os dejo las soluciones del ejercicio de ayer.

Activity answer key:

1.They had a good time at the water park
2. She didn´t make a stew
3. He wrote a love story 
4. He didn´t see a cartoon at the cinema.
5. My birthday was great last year
6. My mum made a cake for me.
7. I was very happy

Como es la última clase de inglés antes de las vacaciones de Semana Santa 
Os dejo un vídeo con música y karaoke para que cantéis “I will survive” de Gloria Gaynor. tiene un parecido con la canción de El Dúo Dinámico “Resistiré” que estos días se escucha mucho desde los balcones
Mucho ánimo a todas y todos and HAPPY EASTER.…

Let the music help you!
That´s all for today!

Happy Easter! 














Tuesday 31st March 2020

Good morning!
1.     Os dejo las soluciones del ejercicio de ayer. 
Activity answer key:
1 a thriller b romance c sci-fi2 a make b write c have d say3 Possible answers: piano, guitar, saxophone, harmonica, drum, violin4 Did you have a birthday party last month? (Yes, I did. / No, I didn't.)
2.     Put the words in order.
1.     Water park time had good They a 
2.     A stew didn´t She make
3.     He love a story wrote
4.     Cartoon at the cinema a see didn´t he
5.     Last year great my birthday was
6.     For me my mum a cake made 
7.     Happy I very was
3.     Now let´s play a game. Hacéis click en el enlace y seleccionáis spelling. Es un juego que repasa el pasado de los verbos.  Have fun!

That´s all for today!

Have a nice day!









That ́s all for today! 
Have a nice week!



















Thursday 26th March 2020

      Good morning!

Os dejo las soluciones de la actividad del cómic.

 1.Bella, Matt and AL arrived at the studio but the Martins weren't there.
2 They heard Peter call 'help'.
3 They found Peter in a closet.
4 Peter told Matt that the Martins took a saxophone.
5 AL found a trace and AL, Matt and Bella left the studio.
6 Peter listened to the music that the Martins recorded.

And now let´s review the past tense of verbs. 
Os he preparado un juego de BOOM para practicar el pasado de los verbos. Debéis meteros en el enlace y os pedirá una contraseña. 



La contraseña es: unit6arts

Debéis contestar las preguntas correctamente, si os equivocáis os lleva al principio de nuevo. 

Good luck!






















That´s all for Today!
Have a nice day!



Monday 23rd March 2020
Good Morning!
1.     Let´s see a video. Vemos otro video con la explicación del past tense. 


2.   Let´s practice. 
 Write about what Jim did and didn´t do yesterday, as in the examples. 

1. Go to the bank (yes)                     1. He went to the bank
2.  Write to Sally (yes) ……………………………………..
3. Have lunch with Adam (no) …………………………………….. 
4. Write to Peter (yes) …………………………………….. 
5. Go to the hospital (no) …………………………………….. 
6. Have dinner with Susie (yes) …………………………………….. 
7. Play football (no) …………………………………….. 
8.Make dinner (yes) ………………………………


That´s all for today!








Thursday 19th March 2020
Good morning class!
Como habéis trabajado bastante esta semana, vamos a terminarla jugando un poco. 

First we are going to watch a video 

Then practice online exercises.
Entramos en la página, hacemos click en grammar games.  Tenemos 3 opciones, podéis jugar a los tres juegos. 
Let´s have fun.

That´s all for today !

1 comentario: